Världen

Är det bara jag som har svårt att hitta riktigt fina och orginella tavlor att pryda mina vita väggar här hemma. IKEA och andra möbelvaruhus i alla ära men man vill ju ha något som inte alla andra har. Jag är inte konstintresserad och lägger heller inte ut några större summor på konst hemma. Men att billigt tips som jag kan ge är något som funnits hemma hos mig i säkert 15 år. Min morfar var vaktmästare på en skola sina sista år i arbetslivet och kom därför över gamla stora världskartor. Vi fick en och genom att skära till den och sätta en ram runt så att den passar in perfekt på väggen i hallen. Det är mycket mer än en fin tavla den drar blickar till sig och blir ofta ett samtalsämne hos gäster. Det är också perfekt vid frågesport då man kan snegla dit vid geografi frågor. Det är inte ovanligt att man står och drömmer sig bort på alla världens länder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0