Äpplet

Är fortfarande riktigt förkyld. Har precis dammsugit hela huset och det känns som jag håller på att avlida. Men tyvärr ingen vila, snart kommer en snubbe för att titta på diskmaskinen som har gått sönder. Vill ju inte se ut som ett vrak när han kommer så har försökt att se lite anständig ut med smink och borstat igenom håret. Känns som det för tillfället inte gör någon skillnad eftersom jag ändå ser ut som kom och hjälp. Men vill ju inte se för jävlig ut om det är en riktig snygging som kommer på besök, ja jag är singel...
Skrev om i ett tidigare inlägg att jag gillar att köpa gamla möbler på loppis och måla om så att det blir en helt ny möbel. En av mina favorit möbler är just ett fynd på loppis som jag har förnyat genom att måla vit. Möbeln som jag köpte var en skänk av den gamla klassikern äpplet. Förra sommaren ägnade jag några dagar åt att slipa den, grunda och måla den vit. Jag är verkligen super nöjd. Det är även en liten spegel ovanför bänkskivan som verkligen ser gammal och krakelerad ut. Här nedan kommer en bild på en likadan skänk som jag då fixat i ordning. Kanske svårt att föreställa sig hur den ser ut som vit, men ska ta kort så fort jag har en bra kamera.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0