Skön lördag

Dagen har varit lugn. En lunch på stan med några härliga vänner, det blev en lång lunch med mycket prat. Fixat en del inför resan till New York nästa vecka. Längtar verkligen, har aldrig varit där förut men kan tänka mig att det är en stad som passar mig. Mycket shopping, hög puls, bra uteställen, en stad som helt enkelt aldrig sover, borde passa mig perfekt. Tänkte knappt ta med mig någonting i resväskan dit, så att jag får med mig desto mer hem. Men känner jag mig själv rätt kommer jag åka dit med en nästintill full väska i alla fall. Får väl köpa en större väska till hemresan.
I eftermiddags fick jag lite inspiration till att baka. Är verkligen ingen tårtdekoratör som ni kan se, men, men tanken och framförallt tårtan blev god. Kan meddela att de såg mycket finare ut i min tanke än vad de gjorde i verkligheten. Men jag har åtminstone gjort allt utom sylten från grunden. Tårtbotten, vaniljkräm och marsipan. Inte ens köpt någon mandelmassa till marsipanen, allt är gjort från grunden, så mycket godare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0